Malou von Sivers intervjuar i TV4:s EfterTio


21 minuter lång diskussion.

Peter Sundén som har Aspergers syndrom är en fascinerande person. Han är amatörskådespelare och konstnär. Han imiterar Olof Palme och Ingemar Bergman. Han visade upp exempel på sina teckningar, akvareller och träsniden. Han är ett bra exempel på att AS-människor inte är stöpta i samma form. Han är inte den matematiska, logiska typen utan den kreativa, konstnärliga. (inte för att det ena behöver utesluta det andra…..)

Med i intervjun var också Wiola Frankén Boman och Bengt-Åke Boman, grundare av Left is Right.

Instruktioner för att titta på intervjun:

  • Klicka på nedanstående länk (högerklicka inte!)
  • Vänta 30 sekunder på sekundräknaden (fråga mig inte varför)
  • Fyll i den lilla koden
  • Filen laddas förhoppningsvis hem.
  • Öppna den i någon mediespelare ex Windows Media Player eller Realplayer

Malou intervjuar (50 MB wmv 21 minuter)

EDIT: ett par personer har rapporterat att, när man klickar på ovanstående länk, så kommer man till disney.com istället för att filen laddas hem. Jag har inte kunnat lösa det här problemet men tror felet beror på WordPress (till viss del) – har därför tagit bort länken. För att kunna ladda hem filen rekommenderar jag detta:

  1. Gå till den här tråden på aspergerforum.se
  2. Gå till sista inlägget på sidan 1 (skrivet av mig Barracuber)
  3. Klicka på länken http://www.bigupload.com/d=7E77ED13
  4. OBS Trots att länkarna verkar vara identiska fungerar det ändå inte härifrån, utan bara från aspergerforum.se

4 svar to “Malou von Sivers intervjuar i TV4:s EfterTio”

  1. Tommy Says:

    Hej det har nog blivit något fel med länken. Den länkar till disneys hemsida, inte bigupload.

  2. barracuber Says:

    Hej det stämmer. Jag skrev till en EDIT med instruktioner för att få det att fungera.

  3. Christina Says:

    Hej Malou!
    Mitt namn är Christina Eliasson jag är 23 år bosatt i Eskilstuna. Jag har mina rötter i från Liberia min mamma bor där nu har bott där länge och har varit med om de hemska kriget! ville bara tacka Dig för att du vissa denna dokumentär och låta folk få se saningen,det är så många som oskyldiga människaor som lider. Det var mycket modigt av dig att åka ner tycker jag.. vill välkomna Dig också till Liberia Dujar vi bygger upp skolor och åker väven ner och föreläser för barnen. jag var där och föreläste om Hiv januari 2007.
    Ville bara skriva att det var modigt och tacka Dig för att du vissa saningen…Med vänliga hälsningar Christina

  4. Lena Wallgren Says:

    Hejsan.

    Har även jag opererats på Strängnäs Rygg.kir. Var under 6 års tid patient där. Har aldrig tidigare eller senare träffat någon så underbar läkare som Bosse NYström och hans personal. Där blev jag tagen på allvar och de gjorde ALLT som de kunde för att hjälpa trösta och lindra. Jag kände att jag fick livet tillbaka. Det var väldigt jobbit under åren,men hoppet fanns alltid. Anser även jag att det måste upplysas om att det finns vård utanför den offentilga sektorn.Kan inte begripa varför det skulle vara skämigt att det finns vård på annan ort? Skulle inte läkare vara tacksamma att det finns en läkare som verkligen försöker att komma på nya sätt att lindra? All heder åt Strängnäs. Det finns väldigt mycket mer att säga om Strängnäs. Med vänlig hälsning från Lena Wallgren


Kommentera

