Ny avhandling om Aspergers Syndrom


Pojkar med Aspergers syndrom måste följas upp

Många unga vuxna med Aspergers syndrom uppfyller inte längre diagnoskriterierna fem år efter det att de fått diagnosen. Samtidigt bedömdes flera av ungdomarna ha en mer uttalad funktionsstörning än när de först fick diagnosen. Det visar en avhandling från Sahlgrenska akademin.

Pressrelease.

Tack för inlägget, Agatha!

6 svar to “Ny avhandling om Aspergers Syndrom”

  1. Agatha Says:

    Jag tror att jag får avhandlingen imorgon eller på fredag. Intresserad av en sammanfattning?

  2. barracuber Says:

    Sure thing!

    Du hade några andra artiklar också, minns inte riktigt vad. Är väldigt intresserad av de åxå.

  3. Agatha Says:

    Hm. Vad har jag försökt pracka på dig hittills? Mest artiklar om sökmotorsoptimering, tror jag. (De är nästan färdigredigerade.)

    Skall köpa Petra Björnes avhandling också. Huruvida jag kan sammanfatta den beror på om jag förstår den. 😉

    http://www.fil.lu.se/staff/person.asp?id=67&lang=se

  4. barracuber Says:

    SEO – that’s it!

    Vore mkt intressant att läsa.

    (Är i en ”english mood” just nu….)

  5. Agatha Says:

    Så passande, för jag orkade inte översätta det jag skrivit till svenska. 🙂

    Artikeln är inte komplett, men förhoppningsvis får du några uppslag. Ställ gärna frågor om något är otydligt.

  6. anneli hallgren Says:

    ´Normala ´människor spelar teater,socialt accepterat, kan du inte-vill du inte spela med utan tycker att det är generande och fjantigt, så anses det att du har någon form av handikapp?Man anser inte att det är handikappande att hela tiden förställa sig och försöka passa in?Intelligens kan försvåra anpassningen-ifrågasätter allt! MVH Anneli


Kommentera

