Påminnelse: Sophie Dow sommarpratar imorgon 1/8


P1 kl 13.05. Repris vardagar kl 22.15, helger kl 22.05

SR-länk

Tidigare inlägg:

Sommarpratare har dotter med damp.

5 svar to “Påminnelse: Sophie Dow sommarpratar imorgon 1/8”

  1. Tommy Says:

    Jag tänker följa det live. Hoppas det blir intressant. Det sitter förresten en lapp med de sommarpratare för i år och bara hennes namn är markerat. Jag lär mao inte vara den enda som lyssnar på det från jobbet.

    Välkommen tillbaka förresten. Undrade just när du skulle komma tillbaka. Det blev så lite att läsa när alla tar semester.

  2. barracuber Says:

    Jag har följt forument under semestern i min telefon och tycker det varit ganska hög aktivitet men inte lika hög som vanligt förstås. Dock är det svårt att posta inlägg från telefonen.

    Jag tänker också lyssna men det blir i efterhand.

  3. Tommy Says:

    Jag har aldrig lyssnat på sommarpratare vad jag minns, men lär inte göra om det om programmen är upplagda så här. 2 minuter prat sen någon tråkig låt. Jag trodde i min enfald att som sommarpratare så pratar man, men så är tydligen inte fallet. Sen var det intressant vad hon sa men jag fick inget sammanhang när det bröts hela tiden.

  4. barracuber Says:

    Håller med dig att musiken inte var bra; Elvis är inte min favorit. Men jag var imponerad av hennes sätt att skapa spänning mellan låtarna ungefär som en författare som använder ”cliffhangers”. Ett annat bra grepp hon använde var att hon aviserade vad som skulle komma – ”mer om Annie senare”. Sedan frapperas jag vad fort 1,5 timmer går när det är en intressant person som pratar. Till exempel så hann hon knappt beröra vad damp egentligen är mer än väldigt kort.

  5. Tommy Says:

    Men bäst hade varit om hon faktiskt pratat. Det heter ju sommar”pratare”, eller märker jag ord igen. Typisk aspigt att göra det.🙂


Kommentera

