Danskt TV-reportage om Asperger (april 2008)


Extern länk till TV2Regionerne.dk

Ett kortare danskt TV-reportage från april 2008. Reportaget träffar en 18-årig flicka med Asperger och ger en inblick i den kraftiga ökningen av Aspergerdiagnoser i vårt grannland. Ökningen anses delvis bero på att familjemedlemmar ofta själva inser sin egen problematik när ett barn i familjen får aspergerdiagnos.

Synd att de flesta danskar pratar så fort! Själv har jag relativt lätt för danskan så undrar ni över vad någon sade eller över något speciellt ord eller uttryck så går det bra att maila mig med frågor.

6 svar to “Danskt TV-reportage om Asperger (april 2008)”

  1. aspietom Says:

    Den verkar inte vilja ladda för mig. Sitter i linux nu och jag tror jag avvaktar tills det kommer en version med textning. Jag fattar ingenting av danska och skulle inte ens vilja se en norsk film utan text. Synd för den verkar intressant.

  2. aspietom Says:

    Varför står jag som aspietom? Det var inte namnet jag skrev in.

  3. barracuber Says:

    Det är ju en dansk kanal så därför tveksamt om de kommer att lägga ut en textad version. Men jag förstår ditt dilemma!

  4. barracuber Says:

    Ingen aning varför det blir aspietom.

  5. barracuber Says:

    Hmm..hade glömt att kommentarerna inte trådas utan bara kommer i en enda lång lista..

  6. barracuber Says:

    Nu har jag förhoppningsvis sett till att jag kommer få mail varje gång någon kommenterar. Faktum är att jag har fått mail hela tiden men inte till en mail som jag läser…. 8#)


Kommentera

