Psykologtidningen nr 3/2009 – Feldiagnosticerad Aspergers syndrom


Intressant artikel som för mig kräver några genomläsningar.

Sidan 1 Sidan 2 Sidan 3
Feldiagnosticering as Asperger Syndrom 1 av 3 Feldiagnosticering as Asperger Syndrom 2 av 3 Feldiagnosticering as Asperger Syndrom 3 av 3

5 svar to “Psykologtidningen nr 3/2009 – Feldiagnosticerad Aspergers syndrom”

  1. Agatha Says:

    Tack för att du scannade!

  2. Tommy Says:

    Tänkte bara säga att jag sett detta. Återkommer när jag haft tid att läsa igenom det.

  3. barracuber Says:

    Wagnströms Psykologblogg diskuterar artikeln. Rislund Törner medverkar.

  4. barracuber Says:

    Länk till PDF-version av Psykologtidningen 3/2009

  5. Tommy Says:

    Tack för bloggtipset. Det var en intressant läsning.

    Gällande artikeln så kan jag hålla med om faran med en felaktig diagnos, men jag vet förstås inte om det är vanligt. Men det är lika dåligt att få fel diagnos som att inte få en diagnos så förhoppningsvis blir läkare bättre på att bedöma korrekt.


Kommentera

