Asperger i DN:s frågespalt


”Extern länk till dn.se: Jag är missnöjd med mitt yrkesval”

Titeln Jag är missnöjd med mitt yrkesval ljuger lite för den här frågan + svaret från psykologen + kommentarerna halkar in på både det ena och det andra. Frågeställaren trivs inte med sitt yrke, har vantrivits hela sitt liv och misstänker även att hon har Asperger/Autism. Psykologens svar får en hel del kritik bland kommentarerna.

Det står förresten fel på sidan vilket en kommentar nämner. Det står att [i]både[/i] frågeställaren och psykologen heter Liria Ortiz. Jag blir inte klok på hur det egentligen ligger till.

En sak i frågeställarens text hänger inte riktigt ihop. Hon har ett arbete men ”pengarna uteblir” ändå. Att hon skaffat barn och därefter kommer på att hon inte mår bra i livet tycker jag däremot inte är så konstigt.

Allt som allt ganska bra läsning ändå.

Hmm verkar finnas en del annat intressant också i den här DN-spalten, inte nödvändigtvis NPF-relaterat.

2 svar to “Asperger i DN:s frågespalt”

  1. Immanuel Brändemo Says:

    ”Det står att [i]både[/i] frågeställaren och psykologen heter Liria Ortiz. Jag blir inte klok på hur det egentligen ligger till.”

    Det står ”skrivet av Liria Ortiz” längst upp, eftersom det är hon som skrivit blogginlägget; hon är alltså psykologen. Precis som det står ”Publicerat av barracuber den lördag, februari 28, 2009” under rubriken på det här inlägget.

    Tack för tipset förresten. Ska kanske blogga om det jag med.

  2. Tommy Says:

    Jag tolkar också det där om pengar som att hon inte får betalt. Artikeln är lite konstigt skriven. Jag känner igen mig i det där att tycka att man har fel yrke.


Kommentera

