TV4:s temavecka om autism/Asperger/ADHD


Här har jag samlat TV4 Play-länkarna.

OBS att det handlar om hela entimmesavsnitten (inklusive mat, mode och whatever). Det går ju som tur är att snabbspola. Det är tyvärr svårt att ”rippa” enskilda delar. TV4 är – till skillnad från SVT sist jag kollade – duktiga på att förhindra rippning. I början av programmen sammanfattar programledaren Malou von Sivers innehållet sådär halvbra. Jag har ingen aning om hur länge TV4 egentligen låter sådana här länkar ligga kvar – förhoppningsvis rätt länge.
Malou von Sivers

    * Måndag 11/10 – Del 1: Ellinore Holmer fick diagnosen Aspergers syndrom. Med i studion är också barnpsykiatern och överläkaren Svenny Kopp som skrivit en avhandling om flickor med autism, samt Malin Holmer, lillasyster och Pär Johansson, grundare Glada Hudikteatern.

    * Måndag 11/10 – Del 2: Bill Skarsgård: ”Jag läste in mig noga på aspergers”. Även med Ellinor Holmer.

    * Tisdag 12/10: Markus som har Asperger och hans pappa (första intervjun i programmet!)

    * Torsdag 14/10: Journalisten Annika Sundbaum-Melin som har ADHD samt överläkaren Ylva Ginsberg.

    * Fredag 15/10: Mamma vars son har Asperger och ADHD. I studion även överläkaren Harald Sturm och Eva Nordin-Olsson, ordförande i Autism- och Aspergerförbundet.

Det ska även finnas en intervju med Bill Skarsgård men jag hittar inte den just nu.

2 svar to “TV4:s temavecka om autism/Asperger/ADHD”

  1. Mib Says:

    Vad bra med så mycket spännande länkar!

  2. barracuber Says:

    Tack för kommentaren!


Kommentera

