Artikelserie i Expressen om Aspergers syndrom


Gång på gång nämns det: ”Mördaren hade Aspergers syndrom”.
Men vad är egentligen aspergers – och finns det en koppling till allvarlig brottslighet? Svaret är nej.
Expressen startar i dag en artikelserie för att ge den sanna bilden om Aspergers syndrom.

Här är länkar till hela Expressens artikelserie om Asperger Syndrom som publicerades 8 februari – 12 februari 2011:

8/2: ”Lika befängt att vara rädd för personer med aspergers som för närsynta”

8/2: Lotta Abrahamsson: ”När jag förstår att jag sårat någon blir jag förkrossad”

9/2: Expressens Anna Bäsén: Försöker nyansera rapporteringen

9/2: Diagnosen kan inte förklara morden

10/2: Professor Gunilla Brattberg: Jag ger mig aldrig

10/2: Elever med asperger får stöd

11/2: Tommy Mäkelä: ”Om mina barn får Aspergers skulle jag välkomna det”

12/2: Emil, 13, har asperger och är en mästare på vikkonst

Ett svar to “Artikelserie i Expressen om Aspergers syndrom”

  1. Kattis Says:

    Hittade hit idag via Medalgon och blev så glad över att det finns så mycket samlat på ett och samma ställe!!!
    Har själv en dotter med Asperger och add och man försöker hela tiden att hitta vägar för att underlätta och öka förståelsen hos andra. Lär fortsätta att läsa i em när jag kommer hem!


Lämna en kommentar